KVKK, Yemeksepeti Veri İhlali Hakkında İnceleme Başlattı

 

Online yemek siparişi uygulaması Yemeksepeti’nden çalındığı iddia edilen veriler nedeniyle müşterilerin mağduriyet yaşadığı ortaya çıkarken, Kişisel Verileri Koruma Kurumu (KVKK), iddialar ile ilgili resen inceleme başlattı.


KVKK, milyonlarca kullanıcısı bulunan Yemeksepeti.com müşterilerine ait olduğu ileri sürülen verilerin çalındığı ve veriler karşılığında şirketten fidye istendiği ortaya çıkmıştı.

Kişisel Verileri Koruma Kurumu (KVKK), “müşterilere ait kişisel verilerin ele geçirildiği, bu verilerin yayımlanması tehdidiyle ‘Yemeksepeti’nden fidye talep edildiği, bunun yerine getirilmediği için 20 bin kullanıcının kişisel verilerinin paylaşıldığı” yönündeki haberler üzerine harekete geçti.

Yemeksepeti Saldırıya Uğradı: Kullanıcı Verileri Çalındı

Gündem toplantısında iddiaları ele alan kurum, şirketin “herhangi bir veri hırsızlığının tespit edilemediği” yönündeki açıklamasının doğruluğunun da tespiti için resen inceleme başlatılmasına karar verdi.

Yemek Sepeti, 16 Kasım’da sosyal medyadan, “kötü niyetli bazı kişilerin, şirket ile ilişkilendirdiği ve kaynağı belli olmayan verileri yayımlama tehdidiyle şirkete ulaşarak fidye talebinde bulunduğu, Yemeksepeti sistemlerinde bir veri ihlali olup olmadığının uzman ekiplerce detaylı şekilde araştırıldığı ve herhangi bir veri hırsızlığının tespit edilemediği” açıklamasını yapmıştı.

KVKK, 21 milyon 504 bin 83 kişinin etkilendiği belirtilen siber saldırının ardından veri ihlali gerekçesiyle Yemeksepeti hakkında 29 Mart 2021’de de inceleme başlatmıştı.

 

Yazımızı Nasıl Buldunuz?

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*